GRČIJA 2006

GRČIJA 2006
GRČIJA - POROČILO
Jonsko morje - Krf, Syvota, Paxos
Termin : 30.9. - 10.10.2006
Barka: Bavaria 44 "Salbunara"
Posadka: Janko Siranko, Andrej Kitak, Emil Žerjal, Andrej Nemec, Bojan Ekart, Miran Kračun, Robert Repnik, Goran Opalič
Priprave
Osnovni dogovor z BavAdrijo je bil, da so nam dali opremljeno barko v najem za 10 dni.
Pred odhodom je bilo potrebno na luški kapetaniji opraviti tehnični pregled za mednarodne vode (v kar sodita radar in splav) ter plačilo 1500 HRK . Razen tega so nas opremili še z nekaterimi rezervnimi deli za katere smo mislili da so potrebni (propeler, alternator, varovalke, žarnica...), seveda sodijo zraven še grška , slovenska in rumena zastavica.
Problem, ki smo ga morali rešiti je bil, da lučki kapetan ni hotel potrditi izhodne crew liste, ker nihče na krovu ni imel hrvaškega izpita yacht master, ampak samo slovenske papirje in GMDSS.
Problem smo rešili tako, da smo ob 17.45 izpluli proti Ubliju na Lastovu in tam naslednji dan zjutraj dobili potrditev izhodnih papirjev na izpostavi lučke kapetanije ter policije. Seveda je spet nastal problem, ker je bilo potrebno tankat preden dobiš papirje, pumpa pa ni delala, ker je bil izven sezonski termin. Kot papirje, nam je tudi to uspelo "izkemijat".
Plovba
Proti Grčiji smo izpuli ob 10.25 s potrjenimi papirji in polnimi tanki vode ter dizla, ter še 50 l rezerve dizla v kanistrih. Namen je bila prečiti Jadran proti Bariju, vendar smo se že kar na začetku, glede na totalno bonaco in približno tako napoved za naslednja dva dni, odločili zapluti direktno proti Otrantu.
10 minut po izhodu iz hrvaških vod je nad nas z letalom priletela Guardia di Finanza v kontrolo. Po slikanju in mahanju z obeh strani, smo šli vsak v svojo smer.
Načelno je bila vožnja iz jadralskega pogleda dolgočasna in monotona, saj smo 80% poti motorirali. Veselje so nam delale samo jate delfinov, ki so bile z nami večino poti. Organizirali smo se v tri ekipe, ki so se izmenjevale na 2 uri. Celo pot ni bilo mobi signala.
Marina Gouvia
32 ur in pol po odhodu iz Ublija smo privezali barko v marini Gouvia. Prijavili smo se po radijski postaji na kanalu 17. Prišel je marinero z gumenjakom in nas odpeljal do priveza. Ker je bilo pozno in izven sezone, ni bilo možno opraviti carinskih formalnosti, ampak kljub vsemu smo se lahko prosto gibali in ni bilo problemov oditi v mesto na večerjo. Janjetina in giros podkrepljena s smolastim vinom za 8 ljudi nas je stalo 100€.
Marina je velika, dobro urejena. 500 m oddaljeno je naselje z dosti trgovin in restavracij. Cena marine je sorazmerno ugodna in znaša 26,25€ na noč. Zraven marine je dobra Shellova črpalka (cena nafte 1,01€/l). V marini pa je tudi hidrobaza z letali za morebitne polete na otoke na jugu.
Krf
Ker so bili državni uradi v marini izven sezone (delajo do zadnjega v septembru) zaprti, smo se z avtobusom odpravili na check-in v mesto Krf. Vožnje je za ca. 30 minut. Prvo na policijo in schengensko kontrolo, kjer jih je zanimalo samo ali imamo na barki kakega turka ali žida, nato pa na potniški terminal v lučko kapitanijo in ročno izpisovanje vseh podatkov, kot da smo prišli s tankerjem (celo količino nafte v rezervoarjih smo morali navest).
Cena za transit log 45€, pristaniška taksa 15€. Vse formalnosti so trajale ca.3 ure.
Syvota
Od Krfa do Syvote (pristanišče Mourtos) na jadra ca. 8 ur. Pokrajina približno zgleda kot Mljet. Zraven pristanišča je nedokončana marina. Sidramo na glavi pomola. Plačuje se ne, ker ni vode in elektrike in zadostuje plačan transit log in pristaniška taksa.
Gostilne dobre, cene ugodne, kar smo testirali do 5.30 zjutraj (ceha za pijačo za 7 ljudi 140€).
Paxos
Nekateri ki jih ni bilo na nočni turneji nas odpeljejo zjutraj iz Mourtosa v zaliv Mongonisi na otoku Paxos.
V dnevniku za ta dan je vpis dežurnega skipperja, da si posadka liže rane. |
|
Povratek
Po lizanju ran, dobri večerji in prijetni noči se vračamo v marino Gouvio. Zaradi slabe napovedi in vetra s severa po plačilu marine skrajšamo obisk in ob 22.00 izplujemo proti Cavtatu, prvi CRO luki v kateri moramo opravit vse formalnosti pri vstopu.
Vožnja je bila naporna, z vetrom v provo in večji del poti na motor, nas je reševal sprayhood. Po 28 urah, ob pol dveh ponoči pristanemo z rumeno zastavo na carinskem pomolu. Takoj pademo v težave z pristaniškim marinerom "ludi Antonio", ki nas na vsak način hoče spravit s carinskega pomola da nam lahko zaračuna. Končni rezultat - on je ostal z celim nosom, mi pa na carinskem pomolu in brez 300 HRK. Luški kapetan je na našo pritožbo rekel samo to, da dobro da smo ostali na carinskem pomolu, ker bi nam drugače on vzel za kazen HRK.
Iz Cavtata pa nam več ni bil problem po naših znanih poteh in postankih vrniti se v marino Kaštela.
Goran Opalič
Leave a Comment